Jak moja rodzina podróżuje w ramach budżetu

Mój mąż i ja jesteśmy chyba zbyt dobrze znani z tego, że jesteśmy oszczędni, skąpiradłami lub skąpcami, w zależności od tego, z kim rozmawiamy. Po walce z długiem w wysokości 70 tys. dolarów w ciągu ostatnich trzech lat, teraz w końcu jesteśmy wolni od długów!

Ale nawet jeśli nasze miesięczne płatności zniknęły, nadal jesteśmy ograniczeni przez finanse. Jeśli cokolwiek, wyjście z długów nauczyło nas, jak być bardziej sumiennym, jeśli chodzi o finanse, oszczędzanie i bycie oszczędnym. Po drodze musieliśmy iść na wiele kompromisów i rezygnować, ale jedną z rzeczy, z których nigdy nie musieliśmy całkowicie zrezygnować, jest nasza miłość do podróżowania. Nadal udaje nam się zmieścić w kilku wakacjach w ciągu roku, jednocześnie oszczędzając na zaliczkę na dom, utrzymując nasz fundusz awaryjny dobrze finansowany i odkładając pieniądze na emeryturę.

Jak moja rodzina podróżuje w ramach budżetu ...

Kompromis

Kluczem do podróżowania przy ograniczonym budżecie jest kompromis. Nadal podróżujemy, ale znaleźliśmy sposoby na podróżowanie, które kosztują mniej z własnej kieszeni. Tak bardzo, jak chciałbym zatrzymać się w fantazyjnym kurorcie all-inclusive, robiąc to oznaczałoby to, że będę w stanie pozwolić sobie tylko na jedną wycieczkę w roku zamiast jednej co miesiąc.

Zakwaterowanie

Zakwaterowanie jest często jednym z najdroższych aspektów podróży. Istnieje wiele opcji na alternatywnych stronach, takich jak couchsurfing.com, ale z rodziną małych dzieci, czynnik ryzyka jest zbyt wysoki, abym czuł się komfortowo. Również ciasnota w hostelowym pokoju z 10+ innymi ludźmi jest, ponownie, zbyt ryzykowna dla naszej rodziny.

Jednym ze sposobów, w jaki obniżyliśmy ceny noclegów jest biwakowanie. Tak często jak to możliwe, zabieramy ze sobą namiot i mamy pole namiotowe za ułamek kosztów pokoju hotelowego. Jasne, nie ma tam obsługi hotelowej, a łazienki są dzielone z całym polem namiotowym, ale za jedyne 20 dolarów za noc możemy sobie pozwolić na dużo więcej innych rzeczy podczas naszej podróży. Jeśli jesteśmy naprawdę w kropce, lub podróżujemy w słabo zaludnionych obszarach, mamy dmuchany materac powietrzny z tyłu naszego ogromnego Suburbana. Zrzucamy kilka siedzeń i voila! Mamy łóżko z tyłu naszego samochodu, kiedy tylko tego potrzebujemy. Dzieląc łóżko z maluchem może zrobić się trochę ciasno, ale na noc lub dwie darmowego noclegu, nie jesteśmy zbyt wybredni.

Na niektórych wakacjach byliśmy znani z tego, że zdecydowaliśmy się na pokój w Motelu 6. Są tanie, niedrogie, a wiele z nich jest odnawianych i są rzeczywiście dość porównywalne do Best Westerns w dół ulicy, które kosztują dwa razy więcej.

Długość pobytu

Pomiędzy płatnymi wakacjami, napiętym budżetem i dodatkową pracą, nie zawsze mogliśmy sobie pozwolić na pełne wakacje. W tych czasach weekendowe wyjazdy były świetnym substytutem, który wciąż pozwalał nam poczuć się jak na wakacjach, bez konieczności ponoszenia wydatków na cały tydzień. Prawie każdy mieszka w odległości jazdy od jakiegoś weekendowego wypadu, a na krótszą wycieczkę często można spakować prawie tyle artykułów spożywczych, aby wystarczyło na całą wycieczkę, a to naprawdę może zmniejszyć wydatki na żywność. Jeśli czujesz, że nie możesz sobie pozwolić na podróżowanie, po prostu spróbuj wyjechać na weekend. Będziesz zdumiony, o ile pełniejsze jest twoje życie i o ile pełniejsze jest twoje konto bankowe!

Podróżuj poza sezonem

Ostatnio, mój mąż i ja znaleźliśmy non-stop bilety lotnicze z Kalifornii do Kopenhagi za mniej niż 200 dolarów za osobę. Kopenhaga może nie wydawać się wymarzonym miejscem na zimę, ale z drugiej strony, cała nasza rodzina będzie mogła cieszyć się wycieczką do Europy za mniej niż 1000 dolarów. W ten sposób oszczędzamy tysiące dolarów w porównaniu z podróżami w lecie, kiedy ceny rosną, a mój mąż musi wziąć wolne w pracy.

Jeśli patrzysz na podróżowanie gdzieś konkretnego, spróbuj badań, aby znaleźć najlepsze czasy wakacji i podróżować poza sezonem. Nie tylko ceny będą tańsze, ale również będziesz miał mniej tłumów, z którymi będziesz musiał się zmagać. Mieszkamy w Lake Tahoe, gdzie latem i zimą tłumy turystów sprawiają, że poruszanie się po okolicy jest kłopotliwe, a ceny wzrastają przez dach. Ale wiosna i jesień są znacznie mniej zatłoczone, mimo że jest wiele tygodni, w których odwiedzający nadal mogą cieszyć się tymi samymi sezonowymi udogodnieniami, co poza sezonem.

Jeśli myślisz, że podróżowanie nie jest przystępne cenowo, pomyśl nieszablonowo! Zastosowanie tych kilku punktów może pomóc zaoszczędzić setki, a nawet tysiące dolarów, a także pomóc ludziom z nawet najbardziej napiętym budżetem dopasować podróże do ich życia, zachowując przy tym dobrą kondycję finansową.

A co z Tobą? Czy masz jakieś wskazówki dotyczące budżetowego podróżowania?

Bryn Wied jest blogerką podróżniczą i pisarką w Trekeffect, a także entuzjastką outdooru i poważną podróżoholiczką. Przemierza każdy centymetr globu w swoich klapkach Sanuk wraz ze swoim ulubionym kumplem/przyjacielem Mattem. Matt i Bryn mieszkają w Kalifornii, gdzie blogują, surfują, jeżdżą na snowboardzie i wychowują dzieci w przerwach między podróżami drogowymi i przygodami na kempingu.

P.S. Uwielbiam Airbnb, bo pozwala mi poczuć się jak lokalna społeczność, a jednocześnie pomaga mi zaoszczędzić pieniądze na kosztach jedzenia (ponieważ mogę korzystać z kuchni!). KLIKNIJ TUTAJ aby otrzymać 55$ do wykorzystania na swoją pierwszą podróż!